dilluns, 3 de setembre del 2007

Per on començar?

Hola a tots!!! Benvinguts al meu nou blog però ara des de Suïssa.
bueno, per on començar... doncs que ja estic a Berna i, per ara, sencera. La veritat és q per ara he acabat esgotada des de q he arrivat pero suposo q són totes les novetats (coneixer el lloc, com funciona tot i sobretot l'idioma). L'alemany d'aqui és bastant diferent del q vaig estudiar pq tenen moltes paraules diferents (sobretot agafades del francés directament) i parlen bastant ràpid. A aixo s'ha de sumar el meu "nivelón" d'alemany i queda un total de "no m'entero de gairebe res!!!" Les frases bàsiques, controlades però a la sorgueix un problema, q passa gairebé sempre, doncs he de passar al recurs anglés o bé a fer "si si" amb el cap i ja està.

Vam arrivar en Ciril i jo el divendres per la tarda després de 11 hores amb cotxe. Amb el cotxe he pogut dur tot i més de coses ludiques (esquis, botes de muntanya, la bici i les sabates de claque jeje) a part dels maletons que m'he dut de roba i que ha estat tema de controversia entre en Ciril i jo.... Vam arrivar, vam deixar les coses a l'habitació i a sopar i dormir pq estavem esgotats.

Estic allotjada en una residència d'estudiants una mica allunyada del centre i del lab on treballo però en 15 minuts et plantes a tot arreu en bici. Si no, tren o bus q són puntuals a més no poder (pot ser massa). L'edifici és grandiós pq té 19 plantes i jo estic a la 18 o sigui q imagineu les vistes.

Bueno, seguim. El dissabte vam fer de marujos pels super i una mica de visiteta. El diumenge més visitetes i a les 21h ja hem vaig quedar sola definitivament. En Ciril se'n va anar en tren cap a Barcelona un altre cop (sniff, qui em mana fer aquestes coses?).

Total, q avui és dilluns i com diuen: "Postdoc nuevo, vida nueva". Ale! cap a la feina i a fer papers. Primer de tot he parlat amb el nou "boss" i m'ha estat explicant una mica del q faré per aquí. Després ja he començat a coneixer gent del lab i per la primera impressió q tinc doncs semblen bona gent (ja parlaré d'ells en un altre blog). He dinat amb ells i després cap a immigració per treure'm el permís de residència. Deu n'hi do el que he hagut d'esperar però cap problema. Per cert, primer gent purament suís, m'han donat pastilles de iodur potassic per si hi hagués un accident a la nuclear (oju!!). Imagineu la meva cara quan m'ho han dit.... Però ja m'havien aviat, els suïssos ho han de tenir controlat tot fins a nivells insospitats. Bueno, i després cap al lab un altre cop i finalment al super a fer un altre cop de maruja. És q he de comprar gairebé cada dia pq l'espai q tinc a la nevera és bastant minuscul.

Doncs ja està, aniré explicant en futurs blogs com va tot. Ara vaig a fer el sopar q em moro de gana. Molts petons a tot i fins a la propera!!

6 comentaris:

natxet ha dit...

Eiii... d'aquí a res ja hauràs tornat... Vigila amb les explosions i disfruta!!!

vicente ha dit...

como veo que tienes tiempo y sitio te envío lo que te has dejado en casa, incluyendo el material de alta montaña.

ÁFRICA ha dit...

Joer prima tu es que no paras. Y como es que ahora pasas de Barna Berna? para los que no andamos por BCN se agradecería un poquillo de explicación

charo ha dit...

Tienes que probar los croissants de mantequilla y de chocolate del Coop, son bueniiisimos. Cuéntanos más de por qué y para qué estás ahí. Totalmente de acuerdo en lo especiales que son los suizos, ahora eso sí a puntuales no les gana nadie.
¿Te has llevado coche?

Unknown ha dit...

Hola Prima!! soy igual de curiosa que mis hermanas así que también yo quiero saber qué estás haciendo por esos lares y cuánto tiempo te vas a quedar!! No sabía que habías estudiado alemán!! a qué es complicado?? a mí, si me hablan directamente y con tranquilidad no hay problema ahora que, como se pongan a hablar entre ellos y a toa lesche no pillo na de na...la madre de Udo se piensa que yo comprendo perfectamente el alemán y no veas!! se pone a cotorrear conmigo sin casi respirar y, como no esté Udo a mi lado las paso canutas ahora que, sigo la misma táctica que tú :"asintiendo con la cabeza, digo: ya, ya, klar, etc" y ella tan feliz! jejeje

En fin, espero que tengas una buena experiencia y disfrutes de tu estancia en Suiza, sobretodo en Berna que, según recuerdo, es muy bonita (estuve con 13 años y de eso hace ya...23 ufff, demasiados años :-( )Yo recuerdo que hay una torre con un reloj que, al dar las horas, salen unas figuras que se mueven!

Bueno, un besito y un abrazo para tí!

Unknown ha dit...

Que passaaaaaa!!!

El crit de guerra del "no puc, no puc, no puc" se sentirà per les valls de Suïssa? jajaja

El meu germà m'ha proposta anar a esquiar la primera setmana de desembre a Zermatt, si estàs per Suïssa potser et voldries apuntar, o potser trobaràs a faltar el Doctor Jimeno ...

Disfruta molt i ves a ballar que no hi ha ningú com tu per moure lesqueletu!!!